Budynek biurowy – jak wybrać?

Budynek biurowy – jak wybrać?

Wybór odpowiedniego budynku biurowego jest bardzo trudny. Na rynku znajdują się setki dużych i mniejszych biurowców różniących się ceną, bezpieczeństwem czy poziomem wyposażenia, jak i wielkością parkingu czy bliskością większych obiektów sklepowych. Wszystkie obiekty mają zarówno wady, jak i zalety, dlatego wybranie jednego, konkretnego miejsca jest niezwykle trudne. Na szczęście proces wynajmu budynku biurowego da się przyspieszyć, stosując się do zasad zawartych w poniższym poradniku. Znajdziesz w nim podstawowe cechy idealnego biurowca dostosowanego do potrzeb i oczekiwań danego przedsiębiorcy.

Definicja budynku biurowego

Budynki biurowe, zwane także biurowcami, to obiekty budowlane o różnej wielkości, które służą głównie jako siedziby firm lub przedsiębiorstw. Większość z nich charakteryzuje się między innymi dogodną lokalizacją i mnóstwem pomieszczeń do wyboru, jak i ochroną czy recepcją. Kiedyś budynki biurowe były stosunkowo niewielkie i miały dość kameralny charakter, teraz jednak największe biurowce mają ponad kilkadziesiąt tysięcy metrów kwadratowych powierzchni do wynajmu. Do wynajmu są całe pomieszczenia o różnym metrażu, jak i nawet pojedyncze piętra dla największych firm o zasięgu międzynarodowym. Warto wiedzieć, że budynek biurowy jest z definicji przeznaczony tylko dla przedsiębiorstw, dlatego inwestorzy traktują te obiekty jako inwestycje z dużą stopą zwrotu.

Dlaczego wybór budynku biurowego jest tak istotny?

Wybór odpowiedniego budynku biurowego wpływa między innymi na komfort i bezpieczeństwo, a zarazem także na wydajność pracy wszystkich pracowników. Nowoczesne i duże biurowce są w stanie podnieść efektywność pracy, wpływają pozytywnie na nastrój, jak i zwiększają chęć do wzorowego pełnienia pracowniczych obowiązków. Właśnie dlatego budynki biurowe są niezwykle istotną częścią biznesu i warto wybrać taki, który będzie w pełni odpowiadał naszym potrzebom. Jedne z najlepszych propozycji znajdziesz w ofercie firmy Directoffice.pl prezentującej przestrzenie biurowe do wynajęcia w Poznaniu, Krakowie czy Warszawie.

Podstawowy podział budynków biurowych

Klasyfikacja budynków biurowych jest bardzo prosta. Najpopularniejsze i jednocześnie najdroższe pomieszczenia przeznaczone dla firmy znajdują się w biurowcach opisanych klasą A. Pomieszczenia w takich budynkach są wysokie na minimum 2,7 m i kompletnie wyposażone, a całe obiekty dzięki zastosowaniu szybkobieżnych wind czy całodobowej ochrony są także bezpieczne i komfortowe. Większość takich obiektów jest wyposażonych w system BMS i najnowsze rozwiązania technologiczne, szybkobieżne windy, cyfrowe sterowanie systemami klimatyzacji i wentylacji HVAC, czy podwieszane sufity, podłogi podniesione ( tzw. podłogi techniczne ) umożliwiające łatwy montaż okablowania wewnątrz firmy, systemy SAP i DSO są standardem w budynkach kl. A do są również elektroniczne systemy zarządzania ilością miejsc parkingowych. Warto także podkreślić, że budynki biurowe z klasy A są znakomicie rozplanowane wewnątrz.

Klasa B jest nieco gorsza niż klasa A i charakteryzuje się mniejszą liczbą dodatkowych udogodnień dla najemców oraz niższym poziomem rozwiązań technologicznych. Wbrew pozorom granica pomiędzy tymi dwiema klasami jest dość zatarta i o przynależności danego obiektu do konkretnej grupy mogą decydować cechy, na które najemcy w ogóle nie zwrócą uwagi. Często jest to też związane z wiekiem budynku biurowego i tym jak był modernizowany podczas swojego użytkowania. Nawet wysokość pomieszczeń niższa niż 2,7 m sprawia automatycznie, że obiekt może zostać sklasyfikowany wyłącznie jako budynek klasy B – niezależnie od wyposażenia, czy liczby komfortowych rozwiązań.

Na ostatnim miejscu znajdują się budynki klasy C. Zazwyczaj takie biurowce charakteryzują się niskim poziomem rozwiązań technologicznych, podstawową wentylacją, brakiem podstawowych udogodnień dla pracowników, gorszym standardem wykończenia i mniej dogodną lokalizacją. Jednak cena, która jest znacznie niższa niż w powyższych klasach, sprawia, że pomieszczenia z tej grupy są chętnie wybierane przez mniej wymagających właścicieli firm.

W wyborze budynku biurowego liczy się każdy detal – czyli jak wybrać odpowiedni obiekt?

Wybrać kameralny budynek biurowy parterowy na obrzeżach miasta, czy może duży i wielokondygnacyjny biurowiec w samym centrum? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż każdy przedsiębiorca oczekuje czegoś zupełnie innego. Nasz zespół chętnie przeprowadzi z Tobą krótki wywiad dotyczący potrzeb Twojej firmy i na tej podstawie bezbłędnie dopasuje najlepsze roziwązanie dla Twojej organizacji. Jeśli poszukujesz obiektu z pełnym wyposażeniem, mnóstwem miejsc parkingowych, systemem bezpiecznego dostępu do wnętrza, portiernią czy ochroną, skuś się na droższą ofertę dużych biurowców klasy “A”. Jeśli jednak cenisz sobie mniejsze wydatki i nie przeszkadzają Ci pewne braki, jak np. wyposażenie niższej klasy, czy brak możliwości zmiany wielkości pomieszczeń za pomocą ścianek działowych, zdecyduj się na wariant “B” lub “C”.

Oceń artykuł