Biura wyglądają rozmaicie, a ich aranżacja zależy od wielu czynników. Znaczenie ma m.in. branża, w jakiej działa firma, liczba zatrudnionych pracowników i wizja firmy w wyobrażeniach właściciela. Zastanawiając się, jak wyposażyć biuro, musisz zastanowić się nad tym, czego potrzebują Twoi podwładni i jak sam wyobrażasz sobie wnętrze swojej firmy. Dostarczając najważniejsze meble i sprzęty, z pewnością będziesz na bieżąco przypominać sobie, co jeszcze jest istotne w poszczególnych pomieszczeniach. Pozostałe elementy wyposażenia przypomną się w momencie, kiedy zdasz sobie sprawę, że ich brakuje. Jak jednak rozpocząć urządzenia lokum, żeby biuro w ogóle nadawało się do prowadzenia działalności? Sprawdź, w co powinno być wyposażone biuro, a szczegóły skonsultuj z pracownikami, którzy najlepiej wiedzą, czego potrzebują do efektywnej pracy!
Wyposażenie biura – co potrzebne do zrobienia dobrego wrażenia?
Jeśli Twoja firma dysponuje poczekalnią lub recepcją, to właśnie aranżacja tych pomieszczeń decyduje o pierwszym wrażeniu wywieranym na kliencie. Zadbaj o ich odpowiedni wystrój tak, żeby zostać pozytywnie odebranym i zapamiętanym na dłużej. Recepcja wymaga lady o uniwersalnej wysokości, wygodnej dla osób o różnym wzroście. Jako że stanowi ona punkt centralny pomieszczenia, pozostałe meble i dodatki powinny być do niej dopasowane. Warto zachować spójny styl, najlepiej bazujący na kolorystyce lub symbolach związanych z Twoją firmą. W ten sposób nie tylko zapewnisz komfort klientom, ale też zainwestujesz w drobne działania marketingowe utrwalające wizerunek firmy.
W poczekalni każdy zapamięta meble wypoczynkowe, takie jak kanapa, sofa, czy fotel. Wybierz ergonomiczne, wygodne meble, dzięki którym nawet nieco długie oczekiwanie może stać się prawdziwą przyjemnością. Zadbaj również o drobne akcesoria, które dopełnią całości. Stolik z prasą pozwoli uprzyjemnić czekanie na swoją kolej. Wieszaki na okrycia wierzchnie są natomiast praktycznym elementem, który pokaże, że firma myśli o każdym szczególe.
Jak wyposażyć biuro w odpowiednie meble?
Zanim rozpoczniesz meblowanie biura, przemyśl, co znajduje się na wyposażeniu biura w innych firmach działających w Twojej branży. Warto także spisać listę urządzeń, z których będą korzystali pracownicy. Rozplanuj, gdzie będą się znajdowały i którzy podwładni mają mieć do nich dostęp. Wstawiając meble do biura, pamiętaj, że aranżacja musi być nie tyle atrakcyjna, co przede wszystkim funkcjonalna. Oznacza to, że niezbędne sprzęty powinny znajdować się w miejscach, do których łatwo dojść. Najlepiej przeznaczyć na nie osobne biurko lub szafkę. Dla łatwiejszej obsługi urządzeń i dla wyższej ergonomii warto zapewnić pracownikom fotele obrotowe.
Decydując się na inwestycję w odrębne urządzenia dla każdego pracownika, zadbaj o odpowiednio duże biurka albo dodatkowe szafki będące ich uzupełnieniem. Niezwykle istotnym elementem wyposażenia są fotele. Pamiętaj, że komfort pracowników przekłada się na ich efektywność w pracy! Wygodnie profilowane oparcia korzystnie wpływają na zdrowie, jednocześnie ograniczając stopień zmęczenia siedzeniem. Poza biurkami dobrze jest udostępnić podwładnym niewielkie szafki, w których mogliby przechowywać prywatne przedmioty, w tym torebki i torby, z którymi przychodzą do pracy lub naczynia, z których korzystają w jej trakcie.
W co powinno być wyposażone biuro – gabinet?
Nieco większym wyzwaniem jest umeblowanie biur użytkowanych przez pracowników piastujących wysokie stanowiska. Dyrektorzy czy menedżerowie często otrzymują osobny gabinet, który zapewnia im większy komfort pracy i podkreśla ich pozycję w firmie. Co jest potrzebne na wyposażenie biura utrzymanego w stylu osobnego gabinetu? Najważniejsze będzie solidne, duże biurko i dopasowany do niego fotel. W większości przypadków przyda się także dodatkowa szafka na dokumenty. Do biur najważniejszych osób w firmie ciekawym dodatkiem mogą być przeszklone witryny lub niewielkie biblioteczki. Istotnym elementem umeblowania stanie się także drugi fotel lub kanapa, na której kierownik lub menedżer będzie przyjmował innych pracowników, klientów, kontrahentów.
Jak wyposażyć biuro typu open office?
Powierzchnie biurowe typu open office wymagają nieco innego wyposażenia. W ich przypadku należy skupić się na maksymalnej ergonomii pojedynczych stanowisk pracy tak, żeby pracownicy mieli zagwarantowany odpowiedni poziom prywatności. Warto zastosować ścianki z pleksi, które dadzą złudzenie osobnych pomieszczeń. Ponadto, musisz doskonale zorganizować metraż, nie tylko odpowiednio rozmieszczając biurka, ale też tworząc punkty wspólne. To w nich powinny znaleźć się urządzenia ogólnodostępne dla wszystkich podwładnych. O ile w osobnych biurach każdy posiada własne drukarki, kopiarki i podobne sprzęty, o tyle w przestrzeni open office wystarczy stworzenie kącika z pojedynczymi urządzeniami. Zadbaj, żeby był odseparowany od stanowisk pracowniczych. Dostęp do niego powinien być równie komfortowy dla wszystkich podwładnych. Możesz też wydzielić podobny kącik z telefonem lub innymi urządzeniami wykorzystywanymi w Twojej firmie. W biurach open office nieocenione mogą być także duże i przejrzyste tablice ścienne, na których załoga będzie rozrysowywała plan dnia lub podkreślała wyniki motywujące pracowników.