Choć nie każdy przywiązuje do tego uwagę, oznakowanie biura jest nie tylko ogromnym ułatwieniem dla pracowników i klientów, ale też ważnym elementem budującym wizerunek firmy. Powinno być spójne w przekazie, czytelne, a do tego estetyczne. Odpowiednio wykorzystane, stanowi nie tylko informację, ale też symbol pozwalający zidentyfikować przedsiębiorstwo. Warto dowiedzieć się, w jaki sposób dobrać takie oznakowanie biur, które będzie zrozumiałe, jednocześnie zapadając w pamięć klientom i stając się znakiem rozpoznawczym firmy.
Zewnętrzne oznakowanie firmy – ułatwienie dla klientów
Informacja zewnętrzna to podstawowy element, który pomoże trafić do biura Twojej firmy. Nawet osoby, które doskonale znają adres lokalizacji, mogą mieć problem ze znalezieniem konkretnych pomieszczeń w dużym biurowcu. W takiej sytuacji warto wykorzystać profesjonalne oznakowanie firmy, takie jak wszelkiego typu pylony, loga na elewacji budynku, banery i tablice informacyjne. Jedną z najlepiej widocznych opcji są billboardy kierujące do zajmowanego budynku. Tańszymi, lecz skutecznymi rozwiązaniami są mniejsze neony i tablice świetlne. Możliwość ich instalacji zależy jednak od zarządcy nieruchomości.
Łatwiejsze w wykorzystaniu są standy i roll-upy. Także totem informacyjny pozwoli ustalić, w którym budynku firma ma siedzibę. Tabliczki parkingowe zawierające logo i nazwę firmy będą natomiast doskonałym rozwiązaniem, jeśli dysponujesz miejscami parkingowymi dedykowanymi Twojej kadrze i klientom. Informacje zewnętrzne to wyjście naprzeciw potrzebom klientów i udzielenie pomocy w znalezieniu Twojej firmy. Inwestycja w zewnętrzne oznakowanie biur zaowocuje satysfakcją klientów i lepszej opinii na temat Twojej jednostki.
Odpowiednie oznakowanie biur – co powinno uwzględniać?
Po wejściu do właściwego budynku klient powinien być kierowany do pomieszczeń, w których znajdzie interesujące go usługi. Wewnętrzne oznakowanie biur to także ułatwienie dla pracowników, a w szczególności dla nowo przyjętych osób, które będą mogły bez problemu znaleźć przełożonych i poszczególne działy firmy. Główna tablica informacyjna powinna znaleźć się zaraz za drzwiami wejściowymi. Właściwe oznakowanie firmy obejmuje wyraźne zaznaczenie jej nazwy oraz wykaz działów i biur wraz z ich lokalizacją, oraz numerem pokojów. Także na drzwiach konkretnych biur warto zawiesić tabliczkę z informacją o ich nazwie, ewentualnie o stanowisku i nazwisku osób, które w nich pracują. Jeśli pomieszczenia są przeszklone, warto zdecydować się na ich oklejenie. Można w ten sposób informować o ofercie firmy. Wskazówki i informacje powinny też znajdować się na korytarzach budynków. Mogą mieć postać standów, roll-upów, plakatów lub klasycznych tabliczek.
Oznakowanie biura na wynajem
Decydując się na wynajem powierzchni biurowej w wielkometrażowym biurowcu, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie oznakowanie firmy. To podstawowy sposób na bezproblemowe skierowanie klientów do odpowiednich pomieszczeń. W biurach oferowanych na wynajem przez directoffice.pl istnieje wiele opcji wykorzystania tablic i tabliczek informacyjnych, banerów, a nawet flag i kasetonów reklamowych. Właściwe oznakowanie biura ma szczególne znaczenie w największych miastach, w których dysponujemy wieloma lokalizacjami biurowymi na wynajem. Przykładem są Warszawa i Kraków. Niemniej, w mniejszych miejscowościach, jak choćby Piaseczno, również warto ułatwić klientom dotarcie do biura Twojej firmy.