Ogrzewanie biura – jaka jest optymalna temperatura?

Ogrzewanie biura – jaka jest optymalna temperatura?

Odpowiednia temperatura w miejscu pracy jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz uzyskania optymalnych wyników np. przez zespół handlowców. Komfort cieplny, jaki zapewnisz swoim pracownikom, będzie miał bezpośrednie przełożenie na efektywność ich pracy, dobre samopoczucie i zadowolenie. Zapewnienie optymalnej temperatury w biurze konieczne jest zarówno w okresie wiosenno – letnim, jak i jesienno-zimowym. Korzystając z oferty DirectOffice.pl masz możliwość wynajęcia biura w Warszawie, Wrocławiu, czy Gdańsku z wyposażeniem które będzie wydajne i nie będzie generowało dodatkowych kosztów. Możesz także wybrać lokal, w którym właściciel zgadza się na dodatkowe instalacje.

Optymalna temperatura w biurze – przepisy

Zastanawiasz się, jaka temperatura powinna panować w pomieszczeniu biurowym i czy istnieją przepisy ją regulujące? Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w pomieszczeniach należy zapewnić odpowiednią temperaturę dostosowaną do rodzaju wykonywanej pracy, w tym również wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania. W pomieszczeniach biurowych oraz w miejscach wykonywania lekkiej pracy fizycznej temperatura nie może być niższa niż 18°C. O ile temperatura minimalna została przez ustawodawcę określona, o tyle pominięto jej górną granicę. W przepisach znajdziemy jedynie odniesienie do pracowników młodych. Wynosi ona 30 °C. Dodatkowe zastrzeżenie dotyczy wilgotności powietrza, które nie może przekraczać 65%.

Optymalna temperatura w biurze – praktyka

W związku z brakiem konkretnych regulacji warto odnieść się do zasad dobrej praktyki mówiących o tym, że optymalna temperatura do pracy oscyluje w granicy od 22°C do 24°C przy wilgotności wynoszącej od 40 do 60%. Wysokość temperatury w biurze możesz regulować za pomocą ogrzewania oraz klimatyzacji. Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów (Dz. U. Nr 60, poz. 279) pracodawca, w momencie w którym temperatura na stanowisku pracy przekracza 28 °C, zobowiązany jest zapewnić pracownikowi wodę.

W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy znalazły się także wytyczne dotyczące systemu klimatyzacji lub wentylacji mechanicznej. Nakładają na pracodawcę konieczność odpowiedniej konserwacji urządzeń instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych w celu niedopuszczenia do awarii, stosowanie środków ograniczających rozprzestrzenianie się hałasu oraz drgań, a także minimalizowania rozwoju szkodliwych dla zdrowia czynników biologicznych takich jak bakterie, wirusy czy grzyby. Niezależnie od tego, czy poszukujesz biura w Katowicach, Konstancinie czy w Bydgoszczy, w specyfikacji każdego biurowca uwzględnione są informacje dotyczące wszelkich oferowanych rozwiązań, w tym również klimatyzacji.

Najlepsze oferty

Biurowiec WARSAW FINANCIAL CENTER

Biurowiec WARSAW FINANCIAL CENTER

ul. Emilii Plater 53
Warszawa, Centrum

STAWKA CZYNSZU

23 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2020-09-17

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

2804 m2

DOSTĘPNE BIURA

5

Biurowiec Q22

Biurowiec Q22

Al. Jana Pawła II 22
Warszawa, Centrum

STAWKA CZYNSZU

21,5 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2021-11-29

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

1897 m2

DOSTĘPNE BIURA

2

Biurowiec LIXA

Biurowiec LIXA

ul. Kasprzaka 2B
Warszawa, Wola

STAWKA CZYNSZU

19 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2021-10-18

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

4363 m2

DOSTĘPNE BIURA

2

Biurowiec HALA KOSZYKI

Biurowiec HALA KOSZYKI

ul. Koszykowa 63
Warszawa, Centrum

STAWKA CZYNSZU

19 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2021-11-29

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

2032 m2

DOSTĘPNE BIURA

3

Biurowiec RONDO 1

Biurowiec RONDO 1

Rondo ONZ 1
Warszawa, Centrum

STAWKA CZYNSZU

19,95 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2021-11-29

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

5748 m2

DOSTĘPNE BIURA

9

Biurowiec THE WARSAW HUB B

Biurowiec THE WARSAW HUB B

Rondo Daszyńskiego 2
Warszawa, Wola

STAWKA CZYNSZU

21 €/m2

DATA AKTUALIZACJI

2021-11-29

DOSTĘPNA POWIERZCHNIA

2818 m2

DOSTĘPNE BIURA

2

Dlaczego utrzymanie optymalnej temperatury w biurze jest tak ważne?

Pracodawca powinien zadbać o zapewnienie optymalnej temperatury w biurze nie tylko z uwagi na regulacje prawne, ale również efektywność pracy swoich podwładnych oraz ich frekwencję. Niewłaściwe warunki termiczne na przykład zbyt niska temperatura utrzymująca się przez długi czas może powodować niedyspozycje pracownika spowodowaną na przykład infekcją górnych dróg oddechowych. To w konsekwencji przekłada się na wydajność całego zespołu oraz zysk firmy. Nieodpowiednia temperatura to także aspekt wpływający na wydajność pracy. Optymalizując temperaturę np. przy pomocy ogrzewania do biura, dbasz o efektywność pracy przez pełne 8 godzin. Należy także pamiętać o tym, że zbyt niskie oraz zbyt wysokie temperatury środowiska pracy nie tylko zagrażają życiu i zdrowi, ale również są zwyczajnie uciążliwe. Na dłuższą metę pracownik nie będzie chętny pracować w temperaturach nieodpowiadających wykonywanej pracy.

Jakie ogrzewanie do biura wybrać?

To, na jaki rodzaj ogrzewania w biurze postawisz, z pewnością będzie uwarunkowane zarówno metrażem pomieszczenia, ustaleniami z właścicielem lokalu oraz zakładanym budżetem. Dużą popularnością cieszą się systemy grzejników konwekcyjnych, ogrzewanie podłogowe wodne lub elektryczne, grzejniki C.O. oraz przenośne grzejniki elektryczne. Każde rozwiązanie wiąże się z określonymi zaletami i korzyściami. Najbardziej wydajne i ekologiczne będą grzejniki elektryczne oraz energooszczędne ogrzewanie podłogowe. Jeśli w biurze zainstalowane są już tradycyjne grzejniki C.O., możesz rozważyć ewentualne dostosowanie designu kaloryfera do stylu, w jakim urządzone zostanie wnętrza biurowe.

Na rynku znajdziesz wiele eleganckich, stylowych i nowoczesnych rozwiązań zapewniających optymalną temperaturę w biurze. Wybierając model, który będzie służyć przez długie lata, warto kierować się nie tylko ciekawym wyglądem, ale również parametrami technicznymi. W każdym sklepie znajdziesz doradcę, który pomoże Ci dobrać ogrzewanie, tak aby zapewnić optymalne warunki termiczne wszystkim pracownikom, zarówno pracującym w biurze, jak i na halach produkcyjnych, magazynach itp.

Klimatyzacja – sposób na zapewnienie optymalnej temperatury w biurze

Klimatyzacja to rozwiązanie, które pomoże Ci zadbać o zapewnienie optymalnej temperatury w biurze. Jest niezwykle przydatna w okresie letnim, a także podczas ciepłych dni wiosennych i wczesnojesiennych. Wyróżnić możemy kilka rodzajów klimatyzacji; kanałowe, kasetonowe, ścienne i podłogowo-sufitowe. Wiele z nich to nie tylko świetny sposób na obniżenie temperatury w pomieszczeniu, ale również ciekawy, przyjemny dla oka design. Podczas wyboru rodzaju klimatyzacji należy wziąć pod uwagę metraż oraz charakter pracy osób w nim przebywających. Wśród ofert znajdujących się na naszej stronie Directoffice.pl, znajdziesz biura z zainstalowaną klimatyzacją, co obniża koszty firmowe związane z jej instalacją. Takie biura znajdziesz w całym kraju, między innymi w Olsztynie Szczecinie, Gliwicach, Chorzowie, w Łodzi czy Gdańsku.

Oceń artykuł